knasig utmaning!

Hej alla!
Mitt första inlägg på Elvias och min blogg, som är rent ego och inte har med foto att göra.
Utmaningen är att ta första bokstaven i ditt namn och hitta ord som börjar på den till svar på nedanstående frågor.
Jag läste om detta på: http://utlandsmamman.blogspot.com Hennes namn började på V. Och mitt börjar ju på U som i Ulrika!

1. Vad heter du?: Ulrika
2. Ett ord på fyra bokstäver: unik
3. Flicknamn: Ursula
4. Pojknamn: Urban
5. Yrke: Urolog
6. Färg: Uddagrön, ok, jag ger mig!
7. Klädesplagg: Ullkappa
8. Mat: Uggleägg, har aldrig smakat men sägs vara en delikatess
9. Sak i badrummet: Underkläder? När man duschar exempelvis och vissa har sin tvättkorg i badrummet så helt fel ute är jag väl inte ändå. ok då, jag tar Urin!
10. Plats/stad: Ullrika
11. En orsak att vara sen: utbrott
12. Något man skriker: UTROP! Nej, jag vet att det inte skulle vara en synonym så ok: Underbart!
13. Film: Universal soldiers
14. Något man dricker: underbara juicer
15. Band: U2
16. Djur: Undulat
17. Gatunamn: Universumvägen
18. Bil: oj, nej det blir nog inget med det.
19. Sång: Underneath your clothes med Shakira!
20. Aktivitet med mer än en deltagare: umgänge

 Lycka till nu alla!

Kommentarer
Postat av: Sandbarnet

Jag vet inte var du troligast läser så jag lägger in kommentaren på din blogg med.



Tjejmiddag, fredag kl 19, fast det nog blir ätning lite senare. Vi ska ju hinna lära känna alla nya ansikten med : ). Alla tar med sig ngt mumsigt, vad de känner för plus dricka - enklast så.



Klart du får bjuda in Sally, henne räknar vi redan - så blir det två gravida (inte jag då, bäst att säga det så inte det börjar spridas rykte i bloggvärlden).



Jag ska träffa K-L imorgon så då får hon närmare vägbeskrivning... eller så kan du mejla mig på [email protected] så skickar jag telefonnummer, adress, etc.



Då ses vi snart : )



Kram

2009-04-29 @ 23:44:36
URL: http://sandbarnet.blogspot.com
Postat av: Sally

Jag har också gjort den men S är ju inte lika kul som U så det blev inge roligt resultat...



1. Vad heter du?: Sally

2. Ett ord på fyra bokstäver: stor

3. Flicknamn: Stina

4. Pojknamn: Sture

5. Yrke: socialarbetare

6. Färg: svart

7. Klädesplagg: strumpor

8. Mat: sojabiffar

9. Sak i badrummet: smutstvätt

10. Plats/stad: Stockholm

11. En orsak att vara sen: strejk bland lokaltrafikspersonalen

12. Något man skriker: Sluta!

13. Film: Sound of music

14. Något man dricker: saft

15. Band: Skid row

16. Djur: struts

17. Gatunamn: Storgatan

18. Bil: Saab

19. Sång: Stand by me

20. Aktivitet med mer än en deltagare: samspel

2009-11-19 @ 21:45:21
URL: http://www.dagensklo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0