hamsters rusos, hadas flamencas suecas....

Titta på våra underbart söta små dvärghamstrar:

Detta är Sisi diminuta, en av de 8 ungarna ifrån den andra kullen. Mamma heter Sisi och pappa heter Loquito. Hon föddes med alla sina bröder den 4 januari. Helt underbart söt tycker jag! En dag i förra veckan var hon försvunnen, hon hade smitit ut genom gallret i buren och var puts väck. Jag var lite orolig över att hon kanske blivit uppäten av någon av sina snälla föräldrar eller storasyster, men då inga rester och heller inte blod hittades i buren så antog vi att hon helt enkelt stuckit ut på lite äventyr. Lägenheten vändes upp och ner på och tårar fälldes då vi insåg att det nog mest troligt var förgäves. Hon fanns inte att hitta, och en så liten krabat skulle inte kunna överleva länge på det kalla stengolvet. Sorgligt, då vi ju faktiskt begravde en död unge bara för någon vecka sen. Jag började känna att det här med hamstrar kanske inte var en sån bra ide ändå.
Men denna historia skulle inte sluta illa, och på kvällen hittade jag helt mirakulöst henne ute i köket smitandes under en av mina tröjor som låg på golvet för att senare förflyttas till tvättmaskinen. Glädjen var stor och nu har hon en speciell plats i våra hjärtan denna lilla överlevare!

Här kommer nu en fin älvbild:

Gissa om hon är stolt i sin nya rumbadräkt. Det är egentligen en utklädningsdress, men vi som är utlänningar kan säkert komma undan med det och använda den som om det vore en riktig flamencoklänning, eller vad tror ni?
Óle!!!


Älvan med sin kung, oj vad är det nu han heter?? Melchor?


Elvia och Iris, skogsälvorna. Vi var i tallskogen och hade begravningsceremoni för den lilla hamsterungen. Tjejerna blev snabbt till skogsprinsessor med dekorationer i håret.

Sist för idag, en egotripp...
Jag med lockat hår och blå ögonlock:



En mamma på AMPA på skolan fixade till lite vardagsglamour. Jag fick bli dagens ABBA...
Nu fattas bara sångrösten. Men den får Jose stå för så länge...

KRAM och än en gång sov gott.

Sötnostjejerna nannar gott.

Kommentarer
Postat av: Marita

Elvia är jätte söt!!!Många härliga bilder.Ni sser ut att ha det jätte bra.Har ju hört från Kajsa-Lisa

att det har hänt en del roliga saker "Kärlek" Lycka till med allt.Hälsa älvan....



Kramar

Marita

2010-02-05 @ 08:35:35
Postat av: Malin

Sötaste tjejerna i El Puh, no doubt : )



Kram

2010-02-05 @ 20:14:14
URL: http://www.sandbarnet.blogspot.com
Postat av: Caroline

Älskade underbara, fina ni...när jag läser allt och ser alla fina bilder på Er så saknar jag er så det gör ont i hela kroppen. Min lilla fina Elvia har ju blivit sååå stor. Varmaste största kramarna till er...

2010-02-05 @ 23:34:42
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: * M E T T E *

Söta ni är :-) och kul att läsa vad ni gör. Jag hänger inte med som vanligt! Är allt bra annars? Kram kram (och såklart välkommen om du vill boka fotografering - i Spanien? Jag kommer på studs!)

2010-02-09 @ 15:15:13
URL: http://mettesfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0