hamstertillökning igen!

Himmel och pannkaka! Jag har just varit med på en hamsterförlossning! Skulle flytta vår mammahamster Sisi till en ny bur och när vi lyfte upp henne såg jag att i den gamla buren låg en liten rosa unge och sprattlade. Tittar snabbt på mamma Sisi och ser då att ännu en unge är på väg UT UR henne, just i detta ögonblick. Får tillbaka henne i buren fortare än kvickt och beskådar sedan denna vackra föreställning genom burens genomskinliga plastgolv. Halucionante! Amazing! Fantastiskt!

Men oj! Detta betyder ju att vi åter igen är hamsteruppfödare... Undrar hur många ungar det blir i slutändan. Sist jag tittade hade det pluppat ut 5, men jag gissar att hon inte är klar än vår söta Sisi.
Blir till att skriva nya fina lappar om "Hamster till salu".

Nu ska jag laga och lappa lite kläder!

Elvia har killbesök och de ligger nu och fnittrar i sängen. Får se om jag också får någon att fnittra med! Tror señor Stieg Larsson blir mitt sällskap. hihihi

Igår var vi förresten på IKEA! Underbara fina IKEA. Köpte kaviar, ost, knäckebröd, Dajm, sylt och lite annat smått och gott. Missade värmeljusen dock, konstigt. Det är ju annars standard att få med sig ett paket värmeljus vid varje IKEA-besök. eller hur?

KRAM

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja det är klart man måste ha med sig värmeljus hem...det blev ett par sådana förr om åren på alla våra IKEA besök!! =) Tänk att vi var nog där nästan en gång i veckan ett tag hihihi....Stor kram till er där nere i spanien, vi saknar er och längtar efter er och väntar fortfarande på ett mail med er adress ;) Kram

2010-02-11 @ 20:32:09
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0