sevillanaklänningsmodevisningshow!

Igår, söndag hade jag fixat biljetter till en modevisning för Sevillanaklänningar, "trajes de gitana". Det är sådana färgglada, ofta prickiga, vackra långa klänningar med metervis av tyg i de oändligt många volangerna som kvinnorna bär under Feria-veckorna i Spanien.
Jag berättade inte för Elvia att vi skulle göra det utan sa bara att jag fixat en överraskning "SORPRESA" till henne. Sen var jag lite ful och lurig och när hon frågade vad överraskningen började och slutade på för bokstäver så sa jag "S" och "A" som i sorpresa. Jag tyckte jag var ganska kul, men det tyckte inte min älva. I vilket fall som helst så hade vi en fin eftermiddag. Med oss var Linda och Vida, en amerikansk mamma och dotter som vi umgås med ibland.

Nu ska ni få se några fina skruder:










Ok, jag erkänner, bildkvaliten är inte den bästa. Jag ska infoga en bild från fjorårets visning, då hade vi med oss en privat profotograf (LARS).


Tack Lars för lånet av fotot, jag frågade inte om lov innan...

Såhär fina var Elvia och Vida, i trädgården, utanför bodegan showen var i:


Efteråt gick vi till en liten bar och tog ett par tapas. Gott, jag älskar chocos fritos!

Hasta la vista,
/U

Kommentarer
Postat av: Anna Hagbjärn

Hej tjejer!

Vilka fiiina kläningar :) jag är tokig i mönstrat och prickigt. Prickigt är min absoluta "älsklingsfärg".

Lilla Älvan är bedårande söt och jag sitter här och ler när jag tänker på hur bra ni verkar ha det.

Stor kram!

2010-02-10 @ 21:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0